VOLENDAM - FC Volendam en BetCity tillen de samenwerking naar het allerhoogste niveau. BetCity is met ingang van het seizoen 2022-2023 de nieuwe hoofdsponsor van FC Volendam. De Nederlandse aanbieder van onder andere sportweddenschappen prijkt minimaal de komende drie seizoenen op de borst van de tenues van FC Volendam. BetCity neemt daarmee na zeven seizoenen het stokje over van HSB, dat in een andere prominente rol betrokken blijft bij FC Volendam. “BetCity omarmt onze ambitie om uit te groeien tot een stabiele Eredivisionist”, vertelt Mike Tol, commercieel manager van FC Volendam.


Stabiele Eredivisionist

FC Volendam en BetCity vonden elkaar eerder dit seizoen al in een samenwerking als Premium Partner tot het einde van het lopende seizoen. Die banden worden vanaf de zomer dus flink aangehaald. Het commerciële team van FC Volendam is niet over een nacht ijs gegaan bij de totstandkoming van het nieuwe hoofdsponsorschap. “Het was een mooi traject, waarbij wij als team in hebben gezet op een partner die gelooft in het verhaal van FC Volendam”, beschrijft Mike Tol de totstandkoming van de samenwerking. “De ambitie van FC Volendam is om te groeien tot een stabiele Eredivisionist met een herkenbaar team en aanvallend voetbal. Een belangrijke factor hierin, is het realiseren van een begroting die aansluit bij dit ambitieniveau. We willen blijven investeren in de selectie en in de jeugdopleiding. De meerwaarde die het partnership met BetCity met zich meebrengt sluit daarbij aan. BetCity omarmt onze ambitie en draagt hier graag voor een langere periode zijn steentje aan bij.”

Rondom wedstrijden van FC Volendam zal BetCity als hoofdsponsor zichtbaar zijn op het tenue van ‘Het Nieuwe Oranje’ en op verschillende exposureposities in het Kras Stadion. FC Volendam en BetCity.nl ondernemen daarnaast veel actie om de diensten van BetCity op een zo zorgvuldig mogelijke wijze uit te rollen, waarbij de geldende regelgeving strikt in acht wordt genomen. Tol: “BetCity neemt haar verantwoordelijkheid op het gebied van Responsible Gaming zeer serieus. Gezamenlijk zullen we de toegevoegde waarde van verantwoorde sportweddenschappen bij een avondje voetbal benadrukken. Dat laatste gaat tot uiting komen in speciale weddenschappen en activaties, gericht op de volwassen supporters van FC Volendam. Rondom de wedstrijd FC Volendam – De Graafschap maken de supporters hier voor de eerste keer kennis mee.”

‘Gunfactor’

Melvin Bostelaar, CEO van BetCity, is trots op het hoofdsponsorschap bij FC Volendam. ‘’Het geeft een bijzonder gevoel dat we ons als 100% Nederlands bedrijf voor de lange termijn als hoofdsponsor aan ´Het Nieuwe Oranje´ hebben verbonden. FC Volendam heeft met een helder beleid sportief en commercieel grote stappen gezet. De ambitie om uit te groeien tot een stabiele Eredivisionist past bij de ambitie van BetCity om de komende jaren ook flink door te blijven groeien. Daarnaast heeft FC Volendam een bepaalde gunfactor die aansluit op onze kernwaarde om er op een sympathieke manier te zijn voor onze spelers.’’